رفتن به محتوای اصلی
x

تامین داروی مورد نیاز بیماران SMA

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام حسین (ع)، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان قطب درمانی استان اصفهان و مراکز تحت پوشش دانشگاههای شهرکرد، کاشان و یزد در طرح درمان دارویی بیماران SMA انتخاب شد.

در طرح درمان دارویی بیماران SMA که توسط وزارت بهداشت برنامه ریزی شد، اداره امور بیماری های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با مساعدت معاونت غذا و دارو و همکاری مراکز آموزشی درمانی کودکان امام حسین (ع) و الزهرا(س)، بیماران شناسایی شده و ضمن بررسی پرونده تمامی بیماران تحت پوشش قطب درمانی، معاینات کلیه بیماران صورت پذیرفت.

همچنین اطلاعات بیماران در سامانه بیماری های خاص وارد شد و فاز اول تزریق دارو در مرکز آموزشی درمانی کودکان امام حسین (ع) انجام شد. لازم به ذکر است داروی خوراکی بیماران نیز درب منزل تحویل بیماران گردید.

لازم به ذکر است بیماری SMA  یا آتروفی عضلانی نخاعی، گروهی از اختلالات ژنتیکی می باشد که در آن فرد به دلیل از بین رفتن سلول های عصبی در نخاع و ساقه مغز نمی تواند حرکت عضلات خود را کنترل کند و اغلب، نوزادان و کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد.

 به تدریج عضلات کودک آتروفی پیدا کرده و کودک در کنترل حرکات سر، نشستن بدون کمک و راه رفتن دچار مشکل می شود و با تشدید بیماری، ممکن است بیمار در بلع و تنفس هم مشکل پیدا نماید.

شایان ذکراست با دستور رئیس جمهور کشورمان، تامین داروی این بیماران در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت و محموله های وارداتی داروهای تزریقی و خوراکی به کشور وارد شد.